راهنمای استفاده از سرویس کلاس آنلاین اسکای روم

تجهیزات مناسب جهت استفاده بهینه

به منظور استفاده بهینه از کلاس های برگزار شده در بستر اسکای روم به نرم افزارها و سخت افزارهای مناسب برای این سرویس نیاز دارید. در ادامه حداقل امکانات مورد نیاز را معرفی خواهیم کرد :

۱- اینترنت مناسب :

مهم ترین عامل در کیفیت ارتباطات، پایداری و سرعت اینترنت مورد استفاده می باشد. اینترنت مناسب می بایست دارای دو پارامتر زیر باشد:

پایداری : 

یکنواختی در سرعت دریافت اطلاعات یکی از پارامترهای مهم می باشد که با اجرای دستور ping skyroom.online –t در command prompt ویندوز می توانید آن را بررسی کنید.

راهنمای اسکای روم - کلاس آنلاین

در صورتی که در پاسخ نمایش داده شده، مشابه تصویر زیر عدد ستون time کمتر از 60ms و بدون تغییر باشد. اینترنت مورد استفاده شما از پایداری لازم برخوردار است.

توصیه می شود از اینترنت پرسرعت ADSL جهت برگزاری رویدادها استفاده نمایید. اگرچه در برخی موارد سرعت اینترنت‌های موبایل (3G, 4G, TD-LTE) از ADSL بیشتر است ولی معمولا از پایداری لازم برخوردار نیستند.

سرعت :

سرعت اینترنت دارای دو معیار آپلود و دانلود است. اگر به عنوان شرکت کننده در کلاس حضور دارید به سرعت دانلود کافی برای دریافت محتوا نیاز خواهید داشت.
میزان سرعت آپلود و دانلود متناسب با ابزارهای مورد استفاده در جلسات و کیفیت ارتباط تصویری متغییر می باشد. برای محاسبه تقریبی سرعت مناسب می توان از جدول زیر استفاده نمود:

 

پهنای باند مصرفی به تفکیک ابزارهای ارتباطی ( تقریبی )
ابزارهای ارتباطی پهنای باند مورد نیاز
ارتباط صوتی 50 کیلو بیت بر ثانیه
ارتباط تصویری با وبکم 200 تا 300 کیلوبیت بر ثانیه
اشتراک دسکتاپ 200 تا 300 کیلوبیت بر ثانیه

 

برای بررسی سرعت واقعی اینترنت خود می توانید از وب سایت هایی مانند www.speedtest.net یا www.speedtest.ir استفاده نمایید. پس از شروع تست و انتخاب گزینه GO پاسخی مشابه تصویر زیر دریافت خواهید کرد که در آن سرعت( تاخیر) اتصال ( PING )، سرعت دانلود ( DOWNLOAD ) و سرعت آپلود ( UPLOAD ) اطلاعات در ارتباط اینترنتی شما نمایش داده خواهد شد.

راهنمای اسکای روم - کلاس آنلاین

2- نرم افزار :

جهت شرکت در دوره هایی که در سرویس اسکای روم برگزار می گردد نیاز به نرم افزار خاصی نمی باشد. جهت ورود به کلاس و مشاهده دوره ها نیاز دارید تا یکی از مرورگرهای کروم، فایرفاکس، اپرا یا سافاری(برای سیستم‌عامل iOS) روی دستگاه شما نصب باشد. گرچه پیشنهاد می شود که جهت بهره مندی بهتر با سرعت بالاتر و هماهنگی بیشتر مرورگر با امکانات سرویس اسکای روم از مرورگر بروز شده کروم استفاده نمایید.

می توانید این مرورگر را از لینک های زیر دانلود نمایید:

دانلود نسخه 32 بیت گوگل کروم
دانلود نسخه 64 بیت گوگل کروم

قبل از ورود به کلاس از صحت و سرعت عملکرد ویندوز و مرورگرهای خود اطمینان حاصل کنید. یکی از دلایلی که باعث کند شدن سرعت ویندوز و مرور گر شما می شود پر شدن حافظه های کش و temp ویندوز و مرورگرها می باشد. می توانید با جستجو در اینترنت و مطالعه مقالات مربوطه و پاک کردن فایلهای غیر مفید موجود در بخش های گفته شده سرعت سیستم خود را افزایش دهید.

3- سخت افزار :

با توجه به اینکه سرویس اسکای روم بر بستر اینترنت ارائه می گردد نیازی به سخت افزار خاصی نیست و به راحتی می توانید توسط سیستم رایانه، لپ تاپ،‌ تبلت یا تلفن همراه که از سرعت مناسب و مرورگر اینترنتی بهره مند باشد از کلاس های آنلاین بر بستر اسکای روم استفاده کنید.

برای حضور در کلاس و داشتن تعامل در آن نیاز به یک بلندگو، وب کم و میکروفن دارید که در حال حاضر اکثر لپ تاپ ها، تبلت و موبایلها از این امکانات در داخل خود بهره مند هستند ولی اگر از سیستم رایانه استفاده می کنید نیاز دارید که هر سه این تجهیزات جانبی را به صورت جداگانه تهیه کنید و با نصب درایورهای مربوطه آنها را برای ویندوز معرفی و فعال نمایید.

بهتر است قبل از حضور در کلاس تمامی این تجهیزات را یکبار تست و از صحت عملکرد آنها اطمینان حاصل کنید تا در حین کلاس باعث ایجاد وقفه و تلف شدن زمان خودتان و دیگر افراد حاضر در دوره نگردد.

البته همکاران ما معمولا نیم ساعت قبل از کلاس در اتاق مربوطه در سرویس اسکای روم حاضر خواهند بود تا امکانات تمامی متقاضیان حضور در کلاس را چک نمایند.

0 پاسخ به "راهنمای استفاده از سرویس کلاس آنلاین اسکای روم"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق این سایت متعلق به رسانه آموزشی بورسار می باشد.

up to

50% off

Awesome Products - Amazing Prices