اصول اولیه که هر سرمایه گذار، باید بداند

آنچه که به عنوان اصول سرمایه گذاری در ذیل آمده است بسیار ساده، روشن و بدیهی به نظر می رسد اما بیشترین زیان ها در بازار سرمایه به کسانی وارد می شود که این اصول را نادیده گرفته، فراموش می کنند یا از همه مهم تر استثناء قائل می شوند.

موارد ذیل را بار ها مرور و به عنوان اصول سرمایه‌ گذاری خود به آن عمل کنید و هرگز استثنایی برای آن ها قائل نشوید.

 

  • سرمایه‌گذاری با سرمایه ‌های مازاد

بازار بورس محل سرمایه ‌های مازاد است، هرگز پولی را که از محل فروش ضروریات زندگی تأمین شده ‌است، وارد آن نکنید. بلکه سرمایه ‌ای را وارد کنید که تا مدت ‌ها به آن نیازی ندارید، چرا که بازار بورس با نوسانات فراوانی همراه است و تنها کسانی قادر به تحمل شرایط و بحران ‌های مقطعی بورس خواهند بود که مازاد سرمایه خود را در این بازار سرمایه‌ گذاری کرده ‌اند.

  • سرمایه گذاری با پول کم

سرمایه گذاری در بازار سرمایه را با سرمایه اندکی آغاز کنید تا از دست رفتن آن منجر به مختل شدن زندگیتان نشود.

  • سرمایه گذاری یا بخت آزمایی

سرمایه‌گذاری در بورس، شرکت در یک بخت آزمایی نیست. فراموش نکنید که بدون دانش و اطمینان نسبی نمی ‌توان سرمایه ‌گذاری موفقی داشت.

  • معامله کردن با بررسی و آگاهی

سهم هم به لحاظ تکنیکالی و هم به لحاظ بنیادی بررسی شود و پس از آن اقدام به خرید آن سهام کنید.

انواع صندوق سرمایه گذاری اعم از مشترک یا قابل معامله (ETF) گزینه‌ هایی خوب با ریسک کم برای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه هستند.

  • تشکیل سبد سهام

از آنجا که نوسانات قیمت سهام شرکت ‌ها دارای روند متفاوتی هستند، بهترین روش سرمایه‌ گذاری، سرمایه ‌گذاری کم ریسک و متنوع است. برای کاهش ریسک، بهتر است سرمایه‌ موجود جهت خرید سهام در چند شرکت از صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

  • هیجانی و احساسی معامله نکنید

نه به خاطر سودی که هنوز تحقق نیافته، خوشحال باشید و نه به خاطر ضرر و زیانی که هنوز قطعی نشده است، ناراحت شوید. از رفتار های هیجانی و احساسی هنگام معامله به شدت پرهیز کنید.

  • سرمایه ‌گذاری بلند مدت

به سرمایه گذاری در بورس به عنوان یک سرمایه ‌گذاری بلند مدت بنگرید. هرچه دید سرمایه ‌گذاران بلند مدت ‌تر باشد به همان نسبت نیز ضریب ریسک کاهش می ‌یابد.

۱۳۹۹/۰۹/۲۳

0 پاسخ به "اصول اولیه که هر سرمایه گذار، باید بداند"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق این سایت متعلق به رسانه آموزشی بورسار می باشد.

up to

50% off

Awesome Products - Amazing Prices