تفاوت ارز دیجیتال و رمزارز چیست؟

اشتباه رایجی که اکثر افراد مرتکب آن می شوند!!

عموماً عبارت‌های ارزهای دیجیتال و رمز ارزها به جای یکدیگر به کار گرفته می‌شوند و این در حالی است که این دو با یکدیگر تفاوت دارند. اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که این دو عبارت را مترادف می‌دانستید، حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید و ویدئوی مربوط به توضیح تفاوت این دو را مشاهده کنید.

بیتکوین اولین رمز ارز

بیتکوین اولین ارز دیجیتال یا digital currency نبود! بلکه اولین cryptocurrency یا رمز ارزی بود که در جهان معرفی و عرضه شد. خیلی از افراد شاید تفاوتی بین این دو واژه قائل نشوند اما رمز ارزها نوعی از ارزهای دیجیتال هستند که همانطور که از نام آن نیز مشخص است، از یک ساختار رمزنگاری یا کریپتوگرافی بهره می‌برند و با استفاده از رمزنگاری کامپیوتری امنیت خود را تضمین می‌کنند.
پیش از بیتکوین ارزهای دیجیتال و سیستم‌‌های پرداخت الکترونیک دیگری وجود داشتند که تفاوت‌‌های عمده‌‌ای با بیتکوین و سایر رمز ارزها دارند و همین تفاوت ها باعث شد، رمز ارزها تا امروز موفق‌تر از سیستم‌های پرداخت پیشین باشند و مورد اقبال عمومی قرار بگیرند.

. . . بررسی تفاوت ارزهای دیجیتال و رمز ارز ها را در این ویدئو مشاهده کنید . . .

برای توضیح تفاوت میان‌ ارزهای دیجیتال و رمز ارزها از بیتکوین به عنوان اولین رمز ارز، استفاده می‌کنیم.

عمده‌ترین تفاوت ارزهای دیجیتال و رمز ارزها، استفاده از دانش جدیدی به‌ نام بلاکچین در کنار رمزنگاری بود. بلاکچین موجبات امنیت بیشتر تراکنش‌های بیتکوین نسبت به سیستم‌های پرداخت قدیمی را فراهم آورد و برای نخستین بار یک شبکه مبادلات مالی غیر متمرکز را خلق کرد که در آن به‌ جای یک نهاد خاص، خود کاربران شبکه به اعتبارسنجی و تأیید تراکنش‌ها نظارت می‌‌کنند و برای تأیید هر تراکنش باید بیش از ۵۱ درصد از کاربران به اجماع برسند.

تمرکززدایی در تراکنش‌‌های مالی و ناشناس انجام شدن تراکنش‌‌ها باعث شد، بیتکوین به‌ عنوان اولین ارز رمزنگاری شده، مورد توجه مردم سرتاسر جهان قرار بگیرد و تا به امروز ارزش بسیاری به ‌واسطه‌ تقاضای بالا پیدا کند.

ویژگی غیرمتمرکز بودن، سبب شد که امکان تقلب و انجام تراکنش‌های جعلی تقریباً به صفر برسد، چرا که همه‌ کاربران روی بلاکچین بیتکوین که تمامی تراکنش‌ها از ابتدای به وجود آمدن بیتکوین در آن ثبت شده است، نظارت دارند و از این رو امکان تغییر و تصرف در آن وجود ندارد.

با توجه به توضیحات بالا، در واقع می‌توان گفت که رمز ارزها زیرمجموعه ارزهای دیجیتال محسوب می‌شوند.

مطلب و توضیحات ویدئو “تفاوت ارزهای دیجیتال و رمز ارزها” توسط آقای معین غفاری، مدرس، کارشناس و معامله‌گر بازار ارزهای دیجیتال، در مجموعه آموزشی بازارهای مالی بورسار، تهیه شده است.

0 پاسخ به "تفاوت ارز دیجیتال و رمزارز چیست؟"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق این سایت متعلق به رسانه آموزشی بورسار می باشد.

up to

50% off

Awesome Products - Amazing Prices