آموزش نقشه بازار قسمت دوم

در این ویدئو قصد داریم که اطلاعات کامل تر و جامع تری نسبت به نقشه بازار، برای شما ارائه کنیم و سایت هایی که این دسترسی را فراهم کرده اند را بررسی کنیم و نقاط ضعف و قوت هر یک از این سایت ها را شرح دهیم.
سایت های زیادی در این حوزه فعال هستند که ما 3 سایت از آن ها را انتخاب کردیم که نسبت به بقیه سایت ها، رابط کاربری های ساده تر، جامع تر و زیبا تر دارند.
اولین سایتی که بررسی می کنیم اِرشن است که از زیر مجموعه های کارگزاری نهایت نگر می باشد.
دومین سایت، سایت سهامیاب می باشد که در زمینه بورسی سال ها فعال است و یکی از امکانات این سایت، نقشه بازار می باشد.
سایت سوم، رهاورد365 است که در زمینه ارائه اطلاعات بازارهای مالی فعال است و تقریبا می توان گفت که بزرگ ترین و فعال ترین شرکت در حوزه ی ارائه اطلاعات بازار سرمایه است و نقشه بازار در این سایت، اطلاعات بیشتری به نسبت دو سایت قبلی ارائه می کند. البته برای دسترسی به بخش عمده اطلاعات این سایت باید اشتراک خریداری شود.

... مشاهده ویدئوی آموزش نقشه بازار_قسمت دوم را به شما پیشنهاد می کنیم ...

شروع آموزش این بخش را با سایت اِرشن آغاز می کنیم.
در منوی نقشه بازار این سایت، 4 فیلتر برای تنظیم کرده است. اولین آن، لیست است که می توان آن را براساس، کل بازار، بورس، فرابورس و پایه فرابورس تنظیم کرد. در این فیلتر می توان بخش های شخصی سازی شده نیز اضافه کرد مانند پرتفوی، جستجوهای قبلی و… که در واقع دیدبان هایی هستند که مختص به فردی است که در کارگزاری نهایت نگر، دارای حساب کاربری می باشد.
در پایین سمت چپ نقشه بازار، طیف رنگی نمایش داده شده که براساس درصد می باشد و با توجه به آن می توانید از رنگ نماد در نقشه، درصد آن را متوجه شوید.
منوی بعدی صنعت می باشد، اگر همه صنایع باشد، علاوه بر سهام، اوراق مشارکت نیز نمایش داده می شود اما اگر فقط سهام باشد در این صورت اوراق مشارکت حذف می شود و البته می توان براساس سایر صنایع هم تنظیم کرد.

سرمایه گذاران و فعالان بازار سرمایه برای تحلیل بازار نیاز به ابزارهای گوناگونی دارند و «نقشه بازار» یکی از مهم ‌ترین آن‌هاست.

منوی بعدی که رنگ و اندازه این نقشه را تعیین می کند، نوع نمایش است، که براساس چه مواردی تنظیم شود. تا اینجا ما براساس فیلترهای قبلی تعیین می کردیم که اطلاعات از کدام بازار و کدام صنعت باشد، اما در فیلتر نمایش ما تعیین می کنیم که مساحت نقشه و رنگ های موجود در نقشه براساس چه اطلاعاتی باشد.
در واقع تفاوت اصلی سایت ها در این فیلتر نمایش، مشخص می شود.
در سایت اِرشن، نحوه نمایش را می توان براساس یکی از انواع، ارزش معاملات، حجم معاملات، ارزش بازار، تحرکات حقوقی، عرضه_تقاضا و آیتم آخر ارزش سبد است که مربوط به کاربرانی است که حساب کاربری در کارگزاری نهایت نگر دارند.
فیلتر حجم معاملات، مساحتی که به هر نماد اختصاص می دهد براساس تعداد برگ سهم معامله شده، می باشد. ارزش معاملات براساس ارزش معاملات انجام شده برای آن نماد در آن روز معاملاتی تا آن لحظه است.

ارزش بازاری یا ارزش مارکت که تقریبا همیشه ثابت است. ارزش بازاری نماد را نمایش می دهد که براساس ارزش روز برگ سهم و تعداد سهام هر شرکت است، نسبت مساحت نمادها در این وضعیت غالبا تغییر نمی کند.
ارزش سبد برای افرادی است که در کارگزاری نهایت نگر حساب کاربری دارند، می باشد و نقشه پرتفوی آن ها را به صورت شخصی نمایش می دهد.
تحرکات حقوقی به ما این اطلاعات را می دهد که حقوقی در یک نماد خریدار بوده و یا فروشنده. در این حالت مساحت بر مبنای حجم معاملات نشان داده می شود و رنگ سبز در آن منظور خریدار بودن حقوقی و رنگ قرمز به معنای عرضه کننده و فروشنده بودن حقوقی است.

ادامه آموزش نقشه بازار را در قسمت بعدی مشاهده کنید.

آموزش جامع نقشه بازار توسط آقای مجتبی سلطانی در استودیو رسانه آموزشی بازارهای مالی بورسار تهیه شده است.

0 پاسخ به "آموزش نقشه بازار قسمت دوم"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق این سایت متعلق به رسانه آموزشی بورسار می باشد.

up to

50% off

Awesome Products - Amazing Prices