4 نوع سفارش در بورس

در صورتی که قصد خرید و فروش سهمی را در قیمت مشخصی داشته باشیم، ولی در زمان بازار به اینترنت دسترسی نداشته باشیم یا امکان رصد بازار در روزی که قیمت سهم به قیمت دلخواه و موردنظر ما رسیده وجود نداشته باشد، راه چاره چیست؟

گاهی نیز ممکن است بنا به شرایط بد بازار، معاملات خود را به صورت روزانه و براساس وضعیت بازار انجام دهیم. در این صورت تمایل داریم سفارش خرید یا فروش ما اعتبار روز داشته باشد. آیا این امکان وجود دارد که در پایان روز معاملاتی سفارشات لغو شوند؟

گاهی نیز ممکن است قصد داشته باشیم سفارش خرید یا  فروش در قیمت مشخص و تا تاریخ مشخصی اعتبار داشته باشد، آیا راهکاری برای این کار وجود دارد؟

این ها تنها بخشی از سؤالات درمورد انواع سفارش است. در این مطلب قصد داریم با توضیح انواع سفارشات، ابهامات را برطرف کنیم تا سرمایه‌گذاران با علم به این موضوع، نوع سفارش خود را انتخاب کنند. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

در سامانه‌های معاملاتی، سرمایه‌گذاران می‌توانند مدت اعتبار سفارش خود را از لحاظ زمانی تعیین کنند. انواع سفارش عبارتند از:1- اعتبار روز 2-معتبر تا تاریخ 3-معتبر تا لغو 4- انجام و حذف

انواع سفارش در بورس

سفارش روز: سفارشی است که اعتبار آن در پایان روز معاملاتی به اتمام می‌رسد و به صورت خودکار از سامانه معاملات حذف می‌شود.

سفارش معتبر تا تاریخ: سفارشی است که اعتبار آن در پایان تاریخی که در زمان ورود سفارش مشخص شده، به اتمام می‌رسد و پس از آن به صورت خودکار از سامانه معاملات حذف می‌شود.

شما می‌توانید با توجه به مزیت‌های هر یک از انواع سفارش و همچنین انتظارات خود بابت خرید یا فروش هر یک از این 4 نوع سفارش را بر گزینید.

سفارش معتبر تا لغو: این سفارش تا زمانی که توسط کارگزار حذف نشود، در سامانه معاملاتی باقی مانده و معتبر می‌باشد. چنانچه نماد بسته یا به هر دلیلی معاملات آن متوقف گردد، تا بازگشایی مجدد، امکان حذف و ویرایش سفارش ممکن نیست.

سفارش انجام و حذف: سفارش محدودی است که بلافاصله پس از ورود باید اجرا شود و در صورت عدم اجرای تمام یا بخشی از آن، مقدار باقیمانده به صورت خودکار از سامانه حذف خواهد شد. امکان ورود این سفارش در مرحله پیش گشایش وجود ندارد. برای مثال اگر سفارش خرید 100سهم فولاد را در نرخ 2000ریال داشته باشیم و فقط 60سهم در این نرخ برای فروش باشد، این تعداد انجام شده و تعداد 40 سهم دیگر از سیستم حذف می گردد.

اکنون که با انواع سفارش در سامانه معاملات آشنا شدید، ذکر این نکته ضروری است که در هنگام انتخاب و ثبت نام در کارگزاری، در خصوص امکان و ارائه هر چهار نوع سفارش توسط زیرساخت آن کارگزاری، اطمینان حاصل کنید.

مطلب “4 نوع سفارش در بورس” توسط مجموعه آموزشی بازارهای مالی بورسار، تهیه شده است.

6 پاسخ به "4 نوع سفارش در بورس"

  1. میشه بگید مجاز متوقف یعنی چی؟ مرسی

  2. اگر سفارش من معتبر تا لغو باشه و نماد سهم بخاطر مجمع بسته شه چه اتفاقی میفته؟ میتونم کنسلش کنم؟

  3. با تشکر از آموزش خوبتان. دلیل توقف نماد رو چطور متوجه بشیم

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق این سایت متعلق به رسانه آموزشی بورسار می باشد.

up to

50% off

Awesome Products - Amazing Prices