منظور از صورت های مالی یک شرکت، چیست؟

یکی از ابزار های فعالین بازار سرمایه جهت بررسی و تحلیل بنیادی سهام و اوراق بهادار، صورت های مالی است. به طور کلی سرمایه گذاران در انتخاب سهام مناسب یکی از موضوعاتی که حتماً باید مورد بررسی قرار دهند، صورت های مالی شرکت هاست.
صورت های مالی چیست؟
صورت های مالی مجموعه ای از گزارش های خلاصه شده ای است که بیانگر وضعیت مالی شرکت (دارایی ها و بدهی ها)، عملکرد مالی (درآمد ها و هزینه ها) و جریان های نقدی شرکت، هستند. همچنین نشان می دهند که یک بنگاه اقتصادی در یک مقطع زمانی معین، چگونه از وجوه دریافتی از سهامداران و وام دهندگانش استفاده کرده است.

با بررسی و مطالعه ی صورت های مالی می توان از وضعیت عملکرد مالی، میزان سود سازی و انعطاف پذیری شرکت در بحران و سایر شرایط احتمالی با خبر شد.

تجزیه و تحلیل صورت های مالی باعث می شود مدیران شرکت ها، صاحبان سرمایه، بستانکاران و سرمایه گذاران بتوانند از وضع مالی گذشته، حال شرکت های سهامی مورد نظر خود آگاه شوند و درباره آینده آن قضاوت کنند. تحلیل گران گزارش ها و صورت های مالی یک شرکت را با اقدامات مقایسه ای تجزیه و تحلیل می کنند. در تجزیه و تحلیل شرکت ها سعی می شود وضعیت تولید و فروش و وضعیت بدهی شرکت بصورت کامل مورد بررسی قرار گیرد.

این اطلاعات را می توان در دوره های ماهانه، سه ماهه، چهار ماهه، شش ماهه، سالیانه و …منتشر کرد. برای بررسی صورت های مالی شرکت ها می توان به سایت www.codal.ir مراجعه نمود.
صورت های مالی اصلی که صورت های مالی اساسی نیز نامیده می شوند بیشترین استفاده را در تحلیل بنیادی شرکت ها و یافتن ارزش ذاتی آن ها دارند و عبارت از: ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت سود و زیان جامع، صورت گردش وجوه نقد و یادداشت های توضیحی .

انواع صورت های مالی

0 پاسخ به "منظور از صورت های مالی یک شرکت، چیست؟"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق این سایت متعلق به رسانه آموزشی بورسار می باشد.

up to

50% off

Awesome Products - Amazing Prices